‫‪
 

واحد صادرات


واحد صادرات موسسه گز نفیس با توجه به خط مشی­ های ترسیم شده مبنی بر توسعه صادرات و با تکیه بر توان تخصصی بازاریابی صادراتی و کیفیت بالای محصولات خود، فعالیت
خود را در 2 زمینه متمرکز کرده است :
1- توسعه بازار در کشورهای مقصد فعلی
2- توسعه و گسترش کشورهای هدف جدید

از جمله اقدامات این واحد به موارد ذیل می­توان اشاره کرد:
۱- گسترش صادرات هدفمند به عربستان، بحرین، آلمان، فرانسه و هلند.
2-
شروع صادرات به کشورهای آمریکا و عراق.

تنوع کشورهای مقصد شاخص مهمی در طبقه بندی ارزش و اهمیت صادرات موسسه است . عمده صادرات شرکت به کشورهای آلمان ، انگلستان ، فرانسه و کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی و بحرین بوده است . ارزش غذایی بالای محصولات، عدم استفاده از مواد شیمیایی و تولید محصول 100% طبیعی تحت شرایط و استانداردهای شناخته شده بین المللی از عمده علل موفقیت موسسه در امر صادرات است .
ورود به بازار آمریکای شمالی یکی از اهداف بلند مدت صادراتی موسسه است .

علاوه بر این در نیمه اول سال ۱۳۸۸ صادرات برنامه ریزی شده به کشورهای اروپایی آغاز شد . صادرات گز به این کشورها چند منظر قابل توجه است . اول اینکه ذائقه کشورهای اروپایی در خوردن مواد غذایی با ذائقه ایرانی بسیار متفاوت است و راه یافتن به این بازار نیازمند به دقت و تخصص کافی است . دوم اینکه قوانین و مقررات وارداتی این کشور به خصوص در حوزه موادغذایی بسیار سختگیرانه است و از نظر استانداردهای غذایی در بالاترین سطح قرار دارد.
لازم به ذکر است که حضور محصولات موسسه در فروشگاههای معتبر و چند ملیتی راه پر فراز و نشیبی است که با دقت ، حوصله و رعایت اصول مارکتینگ در حال پیگیری است .